Sendt til Fødevarestyrelsen:
Jeg har klaget over IRMA A/S og fik i første omgang besked om, at FVST ville kigge på sagen, hvis jeg indsendte min klage via en Klageformular. Dette gjorde jeg og fik i dag følgende ikke-journaliserede svar
Kære Knud Haugmark
Tak for din henvendelse til Fødevarestyrelsen.
Vi beder dig rette din henvendelse til Forbrugerombudsmanden.
Men Forbrugerombudsmanden behandler ikke klager over fødevarer, hvor FVST er klagemyndighed, hvilket jo bekræftes af, at jeg skal klage via en Klageformular på fvsts hjemmeside.
Og naturligvis kan Fødevarestyrelsen ikke nægte at behandle klagen for derefter at henvise til private foreninger, som skal formidle klagen på forbrugerens vegne, uden at henvise til et lovgrundlag herfor.
Så kære Fødevarestyrelse, da I er klagemyndighed må jeg bede jer om at tage jeres ansvar på jer, og behandle min tidligere indsendte klage over IRMA A/S
På forhånd tak
Knud Haugmark